tirsdag 4. september 2007

Komunikasjon og samrbeid

Denne forelesninga handla om korleis me skal kommunisera, og ulike grupper me som lererar er nøgd til å samarbeide med. Godt samarbeid krev god kommnikasjon. Samarbeidspartnerar i skulen er: trinnsamarbeid, administrasjon og andre tilsette, PPT, BUP, barnevernet, foreldre/føresette og ungane du underviser. Kommunikasjonen må tilpassast yrkeskonteksen og den relasjonen me har til den/dei me samhandlar med. Bare 30% av kommunikasjonsprosessen er verbal. 70% av komunikasjonsprosessen er kroppsspråk. Kommunikasjon mellom menneske er som regel meiningsretta. Me handlar utifrå intensjon, hensikt og ynskje. kommunikasjonsbrist får me når me ikkje når fram med bodskapen, når me blir tillagt feil intensjonar. kommunikasjon skjer alltid i ein samanheng, ein kontekst. Me har fysisk, sosial og meiningskontekst. All kommunikasjon blir koda og tolka. Koding er val av ord, tonefall og kroppsspråk. Tolking skjer på bakgrunn av forforståing. persepsjon er det same som den personlege opplevinga av sanseinntrykk. Me bruker sanseinntrykk til å setja saman eit heilskapeleg bilete som gir meining. Sosiale persepsjonar handlar om den opplevinga me har av det andre gjer, og den meininga me gir åtferda. Tilbakemelding inneber at ikkje alle partane i ein relasjon og i eit samspel har same innflyting på kvarandre. Det er to typar tilbakemelding: positiv og negativ. Kva er så god kommunikasjon? God kommunikasjon skjer når det er samsvar mellom den bodskapen som blir sendt og den bodskapen som blir oppfatta.
Det som overrasket meg mest på denne økta var at bara 30 % av all kommunikasjon er verbal, og at hele 70 % er med kroppsspråk. Jeg trodde at mer av kommunikasjonen var verbal. Den episoden vi så fra NRK var litt stilig. Spesielt dette med kroppskontakt som ble tatt opp. Når jeg tenker over det så er jeg heller ikke så glad i at folk kommer så altfor tett innpå meg. Jeg trives best når de holder litt avstand. Jeg er ingen ”klemme” person.
En ting jeg kommer til å tenke over når jeg skal ut i praksis er hvordan jeg kommuniserer med elevene og de som jobber på skolen. Det er viktig å prøve å få en god tone med begge parter for at samarbeidet skal kunne fungere. Måten jeg kler meg på blir sentral i forhold til hvordan elevene, og de andre lærerne oppfatter meg på. Også min kroppsholdning er sentra. Det er derfor viktig at når jeg kommer på skolen at jeg er uthvilt, opplagt og velkledd.
Når vi var ute i praksis og fikk se hvordan de arbeidet der ble jeg overrasket over hvor mye de samarbeidet. Vi var på 4 trinn, og der arbeidet de i team med de andre på småtrinnet (1-4). I tilleg til dette arbeidet de lærerne som var på sammen trinn tett sammen. De satte opp målplaner, ukeplaner og arbeidsplaner sammen. Undervisningen var til enhver tid samkjørt, slik at de to klassene kunne arbeide sammen hvis det var ønskelig.
Det å kunne samarbeide og ha god kommunikasjon er utrolig viktig i læreryrket. Du arbeider med folk til enhver tid, og det er viktig at du gir klare og tydelige beskjeder slik at ingenting misforstås.

2 kommentarer:

Birgit E. Olsen Bratseth sa...

Hei, Ida...
Du oppsummerer kort og forsåvidt greit om det som gjekk føre seg i fyrste del av økta sist måndag. Eg vil likevel oppmoda deg til å lausriva deg meir frå "manus" når du skriv. Du bør seia noko om kva tankar du fekk i høve til tema, om du lærte noko nytt, kva gjorde vi i økta (miming, såg episode om kroppsspråk frå NRK-serien Kroppen), og kva syns du om det, var det noko du kjem til å tenkja ekstra over i høve til møtet med borna i praksis når det gjeld dette tema? Desse tinga kunne eg tenkja meg meir utfyllande svar på. Dessutan fekk du forslag til fordjuping (2 artiklar og ein test), fekk du noko utav desse?

Birgit :-)

Ida sa...

Jeg skal ta å fikse å det:)